SK | CZ | PL
Slide 1 Slide 2 Slide 3

Cyklotrasy Zuberec a okolie

Každý len „stenete“ povedal mi jeden ujo šesťdesiatnik. Veď sa chyťte vy mladí a urobte s tým niečo. Tak sa chytám a robím.

Kto som, čo týmto chcem dosiahnuť .

Volám sa Tomáš Borsík, mám 30 rokov. Pracujem v penzióne ako čašník a jazdím MTB, keď je veľmi mokro, tak aj na „cesťáku“. Mojím cieľom je posunúť najmä horskú cyklistiku, cykloznačenie, cyklotrasy na inú, vyššiu úroveň. Doterajšie opisy cyklotrás na Orave a tu v okolí nie sú dobre značené, pretože keď čítate text na dve strany, tak po tretej križovatke ste sa stratili. Na všetkých mojich trasách budú nafotené najdôležitejšie a najzaujímavejšie body (križovatky, výhľady, pamiatky,…) + trasy budú zamerané cez GPS s možnosťou voľného stiahnutia. Pre partnerské, ale aj konkurenčné penzióny ponúkam taktiež voľné kompletné stiahnutie cyklotrás, avšak pod podmienkou, že pod cyklotrasou bude odkaz „cyklotrasu vypracoval www.michal.sk“. Nafotiť jednu trasu, zamerať GPS, stiahnuť do počítača, upraviť fotky, opísať trasu trvá celý deň + kúpa „foťáku“, práca programátora,…skrátka stojí to veľa času, úsilia aj peňazí.

Mojím malým snom je, aby  sa nám tu podarilo vybudovať niečo ako Rychlebské stezky v Českej republike a samozrejme kompletné prepojenie okresov LM, DK, NO normálnymi cyklotrasami. Na cyklotrase Vás predsa nemôže zraziť kamión.

Týmto chcem vyzvať najmä starostov, urbárnikov v Tvrdošínskom okrese k spolupráci a k zmene svojich postojov. Cyklotrasy sa dajú budovať za milióny eur, alebo za stovky eur. Máme tu veľa existujúcich lesných ciest, stačí ich len označiť a nerozbíjať zle organizovanou ťažbou dreva (po dažďoch, s reťazami po asfaltkách v lete, neodvodnené cesty,…).

Cyklisti nie sú nepriatelia a les je predsa nás všetkých. Pre ľudí živiacich sa cestovným ruchom môžu priniesť obsadenie v mimo sezónnom období, keď sú Roháče zatvorené.

S nádejou a odhodlaním Tomáš Borsík

K soche Krista – rio de Klin a na vysielač Magura

Autom sme sa odviezli zo Zuberca do Štefanova nad Oravou, však kilometrov bude dnes ešte dosť. Autá parkujeme v Štefanove nad Oravou na začiatku obce pri vodnej nádrži. Chvíľku pokračujeme cez dedinu a po cca 500 metroch odbočíme vpravo do prudkého "stupáku", ktorý je najskôr asfal ...čítať ďalej

46 km
4 hod

Na Ťatliakovu chatu

Trasa na Ťatliakovu chatu je stredne náročná. Je to asfaltová cesta, kde sa strieda kvalitná cesta s rozbitejšími úsekmi. Dá sa však zvládnuť na všetkých typoch bicyklov. Štart je pri penzióne u Michala pod Roháčmi v nadmorskej výške 825 m. Z penziónu sa spustíme do dediny Zub ...čítať ďalej

27 km
2 hodiny
Všetky

Okolo Zuberca a po bývalej štreke

Pamätník Jána Šišku, v pozadí vrch Brestová 1902 m. ...čítať ďalej

8,3 km
1 hodina

Zuberec, Huty, M. Borové, V. Borové, Oblazy – mlyny, Huty, Zuberec

Trasu začíname zjazdom z penziónu u Michala do Zuberca ku kostolu. Na križovatke pri kostole odbočujeme vľavo smer Liptovský Mikuláš. Čaká nás 5 km stúpanie, počas ktorého míňame ...čítať ďalej

35 km
3 hodiny
MTB+CROSS

Zubersko-Habovským chotárom za krásnymi výhľadmi

Z penziónu u Michala pod Roháčmi sa spustíme do Zuberca. Na prvej križovatke ...čítať ďalej

13,5 km
1,5 hod.
MTB+CROSS

Zo Zuberca cez machy do Oravského Bieleho Potoka, alebo od Zuberských sov k Bielopotockým oslám

Najskôr by som vysvetlil slovné spojenia "od Zuberských sov k Bielopotockým oslám". Ak by ste chceli bližšie spoznať náš kraj, zvyky a dialekt, tak každá dedina pod Zubercom má svoju prezývku. Zuberčanov volajú sovy, Habovčanov juchy a Bielopotočanov osly - osľári. Jeden taký n ...čítať ďalej

21,6 km
2,5 hodiny

Okolo Tatier – XXL

Raz za čas dostanem taký šialený nápad, ktorý je aj pre mňa na hrane. Vŕta mi to v hlave, až kým ho nezrealizujem. Toto je jeden z nich. Keďže trasa je dlhá, tak nebudem opisovať odbočky a napíšem iba hlavné body, miesta, mestá. ...čítať ďalej

210 km
8 -10 hodín
Ťažká
Všetky

Nenávidéný a milovaný Javor zároveň

Prečo nenávidený a milovaný zároveň. Keď šľapem na Javor tak si vravím: Prečo sa tak trápiš?  Stojí ti to za to? Keď som hore som šťastný, kochám sa krásnym výhľadom a vravím áno stojí to zato. Javor je vrch na ktorý bez tlačenia dajú len tí najlepší a tak je to pre m ...čítať ďalej

18 km
1-2 hod
Ťažká

Vápenka

Spoznajte Zuberec jeho okolie, zaujímavosti a históriu.  Táto trasa je vhodná pre všetky vekové a výkonnostn ...čítať ďalej